Chat with us, powered by LiveChat
CHATTEN ER ÅBEN HVER DAG KL. 9-23
Håndbyggede senge
4.9 ★ på Trustpilot
Skandinavisk design
100 dages tryghedsgaranti

Fortrydelsesret 
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler sengetilbehør, herunder: Lagner, sengetøj, topmadrasser, springmadrasser, rullemadrasser, dyner, puder, gavle, sengerammer, sovesofaer mv. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en e-mail til service@nordicdream.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

100 dages tryghedsgaranti på senge
Der tilbydes 100 dages tryghedsgaranti på køb af senge for at skabe fuld tryghed omkring købet af din nye seng. Garantien har til formål at give dig de bedste betingelser for at prøve sengen hjemme i ro og mag, såfremt at du mod forventning ikke skulle være tilfreds med dit køb. 

Det er muligt at justere hårdheden på din seng ved at udskifte kernen i madrassen. Kernen af madrassen, hvor hårdheden er bestemt, kan udskiftes efter ønske. Det kan tage op til 3-5 uger at vænne sig til en ny seng, så vi anbefaler, at du venter med at ændre fastheden, indtil du er sikker på, at det ikke blot skyldes tilvænning. Ved køb af en seng hos Nordic Dream, er der mulighed for én gratis ombytning af madraskerne pr. seng, såfremt den valgte fasthed ikke passer kunden. 

Levering af ny madraskerne er gratis til kantsten. Ønsker man levering med montering, kan dette tilvælges mod betaling.

Ombyttes der til en dyrere madraskerne (f.eks. ekstra fast madras) betales merprisen. Ombytning af topmadras, gavl og sengeben er ikke inkluderet i de 100 dages tryghedsgaranti. 

Ønsker du at gøre brug af tryghedsgarantien, skal du benytte en af vores formulare: Servicecenter

Garantien er en tryghedsgaranti og omfatter som udgangspunkt kun mulighed for returnering, hvis du ikke er tilfreds med sengens komfort. Garantien dækker ikke returnering på baggrund af nye behov som er opstået efter leveringen, såsom ønske om andre mål eller farver.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Fragtomkostninger returneres ikke ved returnering af en del af dit køb.

Returnering 
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Der er mulighed for at indlevere seng eller sovesofa på vores lager efter aftale (omkostningsfrit), alternativt tilbyder vi at afhente varen på din adresse og transportere den til vores lager. Hvis du vælger at benytte dig af vores tilbud om at afhente varen på din adresse og transportere den til vores lager, vil der blive fratrukket et beløb på 995 kr. fra refunderingen for denne tillægsydelse. (Gælder ikke brofaste øer samt udlandet) Ved køb af sengetilbehør skal du selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Refundering vil ske inden for en rimelig tidsperiode efter modtagelse af den returnerede seng og vil omfatte det fulde købsbeløb minus eventuelle fradrag for tillægsydelser. 

Emballering og håndtering
Hvis du ønsker at returnere din seng eller sovesofa, skal den returneres i original stand og helst i original emballage. 
Har du ikke den originale emballage, er det vigtigt, at sengen emballeres korrekt for at sikre, at den når frem til vores lager uden transportskader. Emballeringen skal omfatte minimum 2 lag bobleplast- samt forstærkninger på alle sengens hjørner, og sengen skal stå klar til afhentning ved nærmeste kantsten når chaufføren ankommer. Det er kundens ansvar at sørge for korrekt emballering. 

Vi tilbyder at adskille, emballere og udbære sengen til bilen ved afhentning. Denne service kan bestilles før afhentning og er kun tilgængelig, hvis Nordic Dream Beds står for afhentningen. Prisen for denne service er 995 kr. Ydelsen inkluderer transportforsikring, som sikrer kunden mod tab i tilfælde af transportskader på vejen til vores lager. Vi gør opmærksom på, at denne service kun gælder for vores senge og sovesofaer og ikke for andre produkter. 

Hvis du fortsat er i tvivl om, hvordan du skal emballere din seng eller sovesofa korrekt, er du velkommen til at kontakte vores service@nordicdream.dk for yderligere vejledning.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve sengen på almindelig vis i 100 dage og tage den i egentlig brug og samtidig have fuld returret i 100 dage. Bemærk! Rygning og kæledyr i hjemmet, kan være med til at totalskade sengen.

Hvis varen er synligt beskadiget, vil vi vurdere omfanget og det kan betyde, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Du vil i forbindelse med returnering, blive bedt om at sende billeder af sengens stand inden returnering. Dette gør vi for at sikre dig bedst muligt mod evt. transportskader som måtte ske under transporten retur. 

For at sikre en sikker og forsvarlig returnering af vores varer, vil vi gerne anbefale, at du gemmer den originale emballage til at pakke varen ind igen ved returnering. Hvis du ikke har den originale emballage, kan dette potentielt resultere i en værdiforringelse af varen, så det er bedst at undgå dette.

Dette vil hjælpe os med at sikre, at vi kan give dig en fuld tilbagebetaling, hvis du beslutter dig for at returnere varen. Vi vil gerne sikre, at vores kunder er fuldt ud tilfredse med deres køb og håber, at vores anbefalinger vil hjælpe dig med at sikre en vellykket returnering, hvis det mod forventning skulle blive nødvendigt.

Tilbagebetaling af købsbeløbet 
Hvis varen er værdiforringet eller beskadiget som beskrevet ovenfor i afsnittet "Varens stand, når du sender den retur", fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Når du bruger dine 14 dages fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Det betyder, at hvis du har tilkøbt opbæring eller andre ekstraydelser, får du ikke pengene tilbage for dem, når de er udført. Bemærk, at du ikke får de oprindelige fragtomkostninger retur, hvis du bruger vores 100 dages tryghedsgaranti. Hvis varen er værdiforringet eller beskadiget, fratrækker vi det beløb, du hæfter for

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Nordic Dream Beds ApS, Mjølnersvej 18, 8230 Åbyhøj.

Kontakt altid Service inden varen sendes retur: Servicecenter
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Modtag vores nyhedsbrev
Vores nyhedsbrev har fokus på nyeste forskning indenfor søvn. Vi opsummerer spændende nyheder og kommer med gode råd. Nyhedsbrevet kan til en hver tid afmeldes.
  • Direkte fra fabrikken
  • Håndbyggede senge
  • Skandinavisk design
  • 100 dages tryghedsgaranti